Amunt!

Tornada + Activitats

Dilluns 1 de juliol
Macarrons a la bolonyesa

Filet de lluç al forn amb salsa verda, enciam i remolatxa

Dimarts 2 de juliol
Mongeta verda, patata i pastanaga

Salsitxes al forn amb enciam i tomàquet

Dimecres 3 de juliol

Pícnic: entrepà, fruita i aigua

Dijous 4 de juliol

Divendres 5 de juliol

Crema de verdures

Pollastre al forn amb patates al caliu

Canvi de plans

Avui hem començat una altra setmana, la segona! En un principi, avui havíem d'anar a la platja però, finalment, hem decidit anar a la piscina i canviar el dia de platja al divendres. Avui érem menys del normal i millor gaudir de la platja tots plegats, no creieu?

El canvi no ha anat malament, ja que ens ho hem passat molt i molt bé! A primera hora, per això, hem fet una hora de deures i estudi amb el màxim silenci possible (que, si no, no ens podem concentrar bé!).

I, després, a les 10h, ens hem posat la crema solar i ens hem anat a la piscina! També era la de Can Dragó, avui, igual que el darrer dia. Al principi hem entrat tots de cop i hem estat jugant tots a fer-nos "aguadillas" i a mullar-nos.

Després, però, els més grans han marxat a un altre racó de la piscina per jugar entre ells. I, al final, ens hem tornat a ajuntar tots un altre cop. Bé, tots no, que n'hi havia alguns que sortien de l'aigua perquè ja n'havien tingut prou! Després de la piscina hem anat a dinar. Quan hem arribat ja ens esperava el dinar calent: macarrons i lluç! I, un cop hem acabat de dinar, hem tornat a jugar pels voltants del Casal. Primer els grans per un costat i els menuts per un altre però, cap al final, ens hem ajuntat tots per jugar al mataconills. Avui ha sigut un dia molt guai! Segur que demà, però, encara serà millor!

El segon dia:
Gimcama educativa i cine
Avui, al Casal de Sant Rafael, hem tingut un dia especial. Hem fet una gimcama durant tot el dia matí que ha servit per a què ens expliquessin coses sobre l'esclavitud infantil i, a la tarda, hem anat al cine!

Primer de tot, de 9 a 10h, hem tornat a tenir una hora de deures i estudi. Quan l'hem acabat, hem sortit al Parc Central de Nou Barris a fer una gimcama que ens han preparat dos dels monitors, el Carles i la Rosa V. Aquesta gimcama consistia en diverses proves que havíem de superar per tal d'aconseguir unes tires de paper que, després, havíem d'enganxar i formar un text.

Les proves eren molt variades: punxar globus d'aigua, fer sudokus, apagar espelmes amb gots d'aigua des de la distància... i tot això en grups on estàvem tant grans com petits.

I, un cop teníem totes les tiretes de paper i havíem fet els textos (cada grup tenia un text diferent), els havíem de llegir en veu alta per a tots.

Els textos tractaven sobre l'esclavitud i sobre com és la vida dels nens que treballen a les fàbriques a països molt llunyans. També hem parlat sobre el Dia Mundial contra l'Esclavitud Infantil i sobre un nen del Pakistan que treballava a una d'aquestes fabriques i al qual van assassinar.

Després de la gimcama hem dinat i, un cop ho hem fet, hem anat al cine. Concretament al Cinesa Heron City i gràcies a que Cinesa ens ha convidat! Ens hem dividit en dos grups depenent de quina peli volíem anar a veure: uns hem anat a veure Monstruos University i, uns altres, After Earth.

Ha estat molt xulo i molt divertit! Gràcies, Cinesa!!

Demà ens espera el Laberint d'Horta... segur que el podem superar!!

El tercer dia:

Dia al Laberint d'Horta
Avui, el Casal de Sant Rafael hem anat al Laberint d'Horta! I no ens hem perdut!!

Primer de tot, i com ja ve sent habitual, hem fet una hora de deures i estudi. Hem estat fins les 10h i, llavors, ha sigut quan hem agafat les motxilles i hem anat cap al Laberint. Per anar cap allà hem hagut d'agafar el bus 73 i, aquest cop, hem capigut tots molt bé (no com quan vam anar al CosmoCaixa, que el bus era més petit i anàvem tots apretats!).

Un cop hem arribat allà hem deixat les motxilles a un lloc que ens han dit els guardes del parc. Després hem entrat i, a la porta del Laberint, hem fet diversos grups. Cada grup tenia un monitor i, l'equip que aconseguís fer abans el Laberint, guanyava! Ens ha costat, a uns més i a uns altres menys, però tots hem aconseguit fer-ho. Ha guanyat l'equip de la Dúnia, segon ha estat l'equip de l'Andrés i, després, han anat arribant els equips de la Patrícia, l'Alba, la Raquel i la Rosa R. i la Rosa V.

Després de fer el Laberint hem estat donant voltes pel Parc i descobrint lo maco que és, amb totes les flors, plantes, salts d'aigua i animals que hi ha per allà. Fins i tot hem trobat tortugues i ànecs!

Quan han arribat les 13.30h ens hem posat a dinar a una part del Parc on hi ha bancs i taules per poder dinar. I, un cop hem acabat, hem recollit tota la brossa i ens hem posat a jugar allà mateix fins que ha arribat l'hora de marxar.

Ens ho hem passat genial, avui! I, demà, més i millor amb l'excursió al Castell de Montjuïc!

El quart dia:

Castell de Montjuïc
Heu anat mai al Castell de Montjuïc i heu vist com és de gran? Doncs nosaltres sí! Hem anat avui i hem passat el dia allà!

De fet, això de què hem passat tot el dia no és broma! Ens hem anat del Casal a les 10h, un cop ha arribat tothom i hem passat tots pel lavabo (que el camí era molt llarg i no podríem anar-hi més tard!). Hem agafat la línia 4 del metro -la groga- i, a Passeig de Gràcia, hem fet transbord a la línia 2 -la lila- fins a Paral·lel. Un cop allà hem agafat el funicular i hem pujat fins al Parc de Montjuïc!

Però, si us sembla que això és llarg, la cosa continua! Un cop allà... hem pujat caminant fins al castell! Així, com feien els antics atacants de la fortalesa quan volien conquerir-la!

Un cop allà, el primer que hem vist ha sigut un canó molt i molt gran. L'Andrés ens ha explicat que servia per atacar als vaixells que venien per mar a conquerir la ciutat i el castell. I, després, la Dúnia, ens ha fet una petita explicació sobre la història del castell. Sabeu que es va començar a construir pels voltants del 1600? Què antic!!

Després de les explicacions hem donat una volta per tot el castell, com si fòssim els antics habitants. Hem pujat a la part més alta i hem vist les vistes que hi ha de Barcelona. Es veu tot! I també molta extensió del mar!

Quan hem acabat de tot això, hem tornat a baixar i hem donat una volta per la part baixa del castell, veient la resta de canons que hi havia per defensar la fortalesa. Són molt grans, eh?

I, després... a dinar! En aquell moment s'ha tapat el cel i s'ha girat vent. Volíem tornar... però sort que no ho hem fet! Després ha tornat a sortir el sol i... quina calor!!

Hem anat a un lloc on hi ha taules i bancs per poder menjar i ens hem crospit el pícnic. Quina gana! I, un cop hem acabat, a jugar!! Tot això fins les 15.30h, que hem tornat a baixar... caminant fins a Plaça Espanya on hem agafat el bus per tornar!

Quin dia més cansat que hem tingut avui! Aquesta nit dormirem ben a gust!!

El cinqué dia:

Un altre cop platja!
Hola a tothom! Ahir va ser divendres i també vam tenir Casal... encara que no hi hagués el post corresponent amb les coses que vam fer! Vam acabar tan cansats que no va haver-hi esma ni per a escriure! Però no us quedareu sense saber què va passar, eh? Que avui sí que ho escriurem!

El dia d'ahir va començar, com cada dia, a les 9h. Tocava platja, així que, un cop vam arribar, ens vam posar la crema solar (que ja sabem que ens l'hem de posar amb temps d'antel·lació, que, si no, no ens serveix!).

Així que tots ens la vam posar, vam marxar cap a la platja. Era la mateixa que la vegada anterior, la de Llevant, al costat del Diagonal Mar. Aquest cop, però, no menjàvem al parc del costat, ni tampoc vam trobar meduses a l'aigua.

No vam estar fins tan tard com l'altra vegada, sinó que a les 13.30h, ja vam marxar. En quant vam arribar al Casal ja teníem el dinar allà, ja que la Dúnia s'havia quedat per a què, quan arribéssin els del menjar, els pogués rebre algú.

Però no estava tot el menjar! Faltava el primer plat! Així doncs, vam haver d'esperar una miqueta més, fins que van portar el que faltava. El menú constava de crema de verdures i pollastre al forn. Molt bo!

Un cop vam acabar de menjar, vam rentar-nos un altre cop les mans i vam sortir a jugar a fora. Vam jugar a un joc que nosaltres mateixos ens vam inventar el dia anterior. Encara no té nom, però consta de dos equips, els quals han de pillar als membres de l'altre equip per l'esquena per guanyar. Ens vam repartir en dos grups que nosaltres mateixos vam escollir i, després, l'Andrés va posar algunes normes adicionals. I a jugar!!

Amb aquest joc ens vam passar tot el que restava de tarda. És molt divertit! I correm tant que després acabem ben baldats!

Aquí acaba la segona setmana del Casal! Ara, a descansar tot el cap de setmana per a tenir les piles ben carregades a partir de dilluns!!

Explorar Amunt!- Acció per la Justícia Social
També som a les xarxes Socials

@2013. Amunt! - Acció per la Justícia Social. All Rights reserved

Aquí l'acte de constitució de l'associació